ממשלת ישראל דחתה את הצעת החוק של חבר הכנסת מאיר שטרית להגביל  את מחיר החניה בבתי חולים לחמישה עשר שקלים פר יום. עשרים ושישה חברי כנסת היו בעד, ארבעים ושלושה נגד ונמנעים כלל לא היו. שר התחבורה, ישראל כץ, טען כי אין הלימה בין הצעת חוק מעין זו למדיניות משרד התחבורה המקדמת את השימוש בתחבורה הציבורית.

בתי חולים נועדו לשרת את הציבור ולא להתקיים למטרת רווח

חבר הכנסת טען בלהט כי חוק זה הינו חוק חברתי שבא לסייע לאזרחים הנמצאים במצוקה.  החוק מציע להגביל את מחיר החניה ל-15 שקלים ליום משום שברגע שמדובר ב-35 שקלים ליום, מדובר ב700 שקלים כאשר באים לבקר חולה מדי יום. יתרה מזאת, כאשר מדובר בחולים כרוניים אשר צריכים להגיע כל יום לבית החולים לשם טיפול או בדיקה, גם הם עוד "נקנסים" מדי יום בשלושים וחמישה שקלים.
עוד סבור חבר הכנסת שטרית כי קרקעות בתי החולים נתנו להם ללא כל תמורה לרווחת הציבור. אי לכך לא יעלה על הדעת שאנשים יאלצו לשלם על חניה. מאידך, יש לפטור את בתי החולים מתשלום דמי חכירה למנהל.  כמו כן הוסיף שטרית כי מנהלי בתי החולים עמם דיבר לא גילו התנגדות להצעתו.

ומה עם בעלי החניונים?

הצעת החוק מעוניינת לקבוע כי המפעיל חניון אשר מיועד לשמש את הבאים למוסד רפואי יגבה דמי חניה יומיים של עשרה שקלים בלבד. בנוסף על כך מציע השר שטרית כי מפעיל החניון יהיה פטור מתשלום דמי חכירה למינהל מקרקעי ישראל.

חברות המפעילות חניונים, כדוגמת חניוני הצלחה בניהולו של צחי מרקור, המובילה את ענף הפעלת החניונים בישראל, יכולות לראות הצעת חוק זו בשני סוגי מבטים. האחד הגורס כי מדובר בפגיעה קשה בהכנסותיהם אך השני יאמר כי דווקא שתהיה החניה זולה, יותר ויותר אנשים יעדיפו לבוא לבית החולים עם רכבם הפרטי וגם אנשים שלא מגיעים לבית החולים יבחרו לחנות שם בשל המחיר האטרקטיבי.  בית החולים "איכילוב" בתל-אביב ובית-החולים "ביקור חולים" בירושלים הם מוסדות ציבור הממוקמים במרכזי הערים המהווים מוקדים בהם הביקוש לחניה רב מההיצע.

מאידך, מה עם בעלי החניונים יחליטו להתייחס לרפורמה כזו כטריגר על מנת לשפר את הקיבולת של החניונים אשר בבעלותם? על מנת לסייע לחולים ובני משפחותיהם יש לנקוט בכל הדרכים האפשריות על מנת להגדיל את מקומות החניה בחניוני בתי החולים. זאת ניתן לעשות על ידי שימוש בחניונים אוטומטיים אשר יגדילו את מספר מקומות החניה בחניון וגם אם יופחתו דמי החניה, לא יופחתו רווחיהם של מפעיליו.

לעניין זה, קבוצת חניוני הצלחה היא החברה היחידה בישראל המפעילה את כל סוגי החניונים הקיימים תוך שימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר שמטרתן לספק כמה שיותר מקומות חניה לכמה שיותר תושבים.