צחי מרקור וחניוני הצלחה – בודקים את בשלות הנהגים לחניונים אוטומטיים

מצוקת החניה היא אחת הבעיות החמורות הטורדות היום כל עיר גדולה. משום כך יוכל להסיק כל בר דעת כי אין מושלם מחניון אוטומטי על מנת לתת מענה. הסוד הוא מקסום כל מטר מרובע באמצעות  מכניזם מתוחכם המורכב ממעליות אוטומטיות ומסועים, אך אזרחי העולם עדיין מתקשים להפקיד את מפתחות רכבם בידיו של רובוט.

מצוקת החניה היא כבר מזמן לא רק הבעיה של תל אבי וגוש דן. החוסר בחניה ובחניונים משפיע על קביעת פגישות, שיקולי יציאה מהמשרד או מהבית ובכלל על הלו"ז היומי כולו. ואם זה לא מספיק ולמרות שכל פיסת חניה היא מרובת ערך ומספר הרכבים על הכביש רק עולה משנה לשנה, עוברים חלק ממגרשי החניה הקיימים הסבה למגרשים לצורך הקמת מגדלים.

לאור מצוקת החניה והחניונים, מצוקה שקבוצת 'חניוני הצלחה' תחת ניהולו של צחי מרקור שותפה לה בכל מאודה, מנסים כעת יזמים, הן בארץ והן בחו"ל לעלות את המודעות לנושא החניונים האוטומטיים. הללו הם חניונים הבנויים מסטרוקטורות של מדפים, מסועים ומעליות המשמשים לאחסנת רכבים והוצאתם בצורה אוטומטית, באופן דומה לרבים מן המחסנים המשוכללים הקיימים כיום.

 

קבוצת חניוני הצלחה בראשותו של צחי מרקור והחניונים האוטומטיים

הרעיון של חניונים אוטומטיים הוא בעצם להכניס לכמות שטח מסוימת פי שניים ואף פי שלושה מקומות חנייה ממה שניתן היה ליצור בכל דרך אחרת. קרקע החניה היא מצרך לא זול, כל שכן ככל שנמצאים במרכז העיר. אם ב"שיטה הישנה" ניתן להכניס, נניח, מאה חניות, הרי שבשיטה האוטומטית ניתן לייצר באותה פיסת קרקע כשלוש מאות מקומות חניה. פתרונות שכאלה מוזילים באופן ניכר את עלויות החניה. רק על מנת לסבר את האוזן, נניח שמדובר ביזם אשר רכש מקום חנייה באיקס כסף. עכשיו מחיר הקרקע ירד עבורו בשליש כי כעת ניתן לשים פי שלושה מקומות חניה. בשל מחירי הקרקע, מחירה יכול להגיע ל75% ממחיר בניית מגרש החניה. אם מצליחים לנצל את הקרקע יותר, מוזילים, בעצם, את הפרויקט כולו.

קבוצת חניוני הצלחה ובראשה צחי מרקור מבינים את חשיבותם של החניונים האוטומטיים. אז אמנם התחום עדיין נחשב צעיר אבל יותר ויותר מדינות וכרכים ברחבי העולם מתחילים להבין שלא כדאי לבזבז קרע יקרה לחניה ולנצל את המגרשים המיועדים לכך כמה שיותר. קבוצת חניוני הצלחה רואה עצמה כמובילה בתחומה ואי לכך היא תומכת בכל לב בניצול מקסימאלי של שטחי החניה בארץ וברחבי העולם כולו. כאמור, זהו תחום חדש שיש לחנך הן את הציבור הרחב והן את המשקיעים באשר לכדאיותו ומי אם לא חברה כחניוני הצלחה מתאימה לתפקיד.