רחובות תל אביב עמוסים מכוניות הנוסעות לאיטן, בתקווה לתפוס מקום חניה שבדיוק מתפנה. לרוב מדובר בחיפושי חניה שאורכים דקות ארוכות ואפילו שעה לפעמים. בנוסף לזה, לא פעם צריך להתפשר על המרחק מהבית, מהעבודה או ממקום הבילוי ופשוט להגיד תודה שלפחות מצאנו חניה. זה מצב בלתי אפשרי הדורש פתרון. יש כאלה שיאמרו שחניון אינו פתרון, אלא תחבורה ציבורית או אופניים, אך במציאות הישראלית, אלה לא פתרונות ריאליים ולכן דרושים עוד חניונים כמו חניוני הצלחה.

חניוני הצלחה במקומות מרכזיים

יחד עם היתרונות של מגורים, עבודה ובילויים במרכזי ערים כמו תל אביב, צריך לזכור את החסרונות המשמעותיים, שלא מעט מהם נוגעים למצוקת החניה. הרי, אם אתה גר בתל אביב, מה יעזור לך תו חניה המאפשר חניה חינם אם אין מקומות חניה?

תושבים רבים, ובטח ובטח אנשים הפוקדים את העיר מדי יום מבלי לגור בה, כבר הבינו שהפתרון היחיד עבורם הוא חניון. חניוני הצלחה, כמו חניונים נוספים, פתחו במגמה מבורכת של פתיחת חניונים באזורים מבוקשים – אזורי תעשייה, אזורי בילויים ושכונות מגורים צפופות. במקומות הללו יש דרישה גדולה לחניה אשר לא מקבלת מענה וכיוון שכיום אין תחליף לרכב פרטי, הפתרון האידיאלי הנו חניון איכותי, המתוחזק טוב וממוקם באזורים העמוסים כך שמאפשר קרבה מרבית ליעד.

באמת אין תחליף לרכב?

הרכבת התחתית מקרטעת, רכבת קלה עדיין רחוקה שנות אור ונראה שמיזם התל אופן לא מתרומם. אז מה הפתרון?

יש שיאמרו שצריך עוד אוטובוסים, זה בהחלט נכון. אבל אוטובוסים לא יכולים לספק את הביקוש הרב להתניידות בעיר הגדולה תל אביב – הם לא פועלים בכל שעות היום, גם לא בשבת והם לא יכולים להביא אתכם ליעד במהרה.

בגלל כל הנ"ל ועוד סיבות רבות אחרות, אין כיום תחליף ראוי למכונית לנסיעות עירוניות, במיוחד לא בתל אביב, ורק שיפור מערך החניונים בעיר יתרום רבות להעלאת איכות החיים של התושבים, העובדים והמבקרים היומיים.

שיפור החניונים

חניוני הצלחה (מיסודו של צחי מרקור המנכ"ל) ואחרים עמלים רבות בכדי לתת מענה לביקוש הגדל לחניה באזורים מרכזיים ובו בזמן, להעניק שירות איכותי על ידי תכנון ובנייה של חניונים נוחים, מזמינים ומתוחזקים שיקלו משמעותית על חיי כולנו.

אין טעם להלחם בחניונים, הצורך בהם ברור לכל, מה שצריך לשאוף אליו עכשיו הוא שרמת החניונים תעלה וכל המפעילים ידאגו לספק שירותי חניה ברמה גבוהה בדומה לחניוני הצלחה.