רחוב דרך מנחם בגין בעיר תל אביב מהווה עורק תנועה ראשי המכיל ערב רב של מכוניות ותחבורה ציבורית כאחד. כשאנחנו אומרים תחבורה ציבורית אנחנו מתכוונים למאות של אוטובוסים הנוסעים בו יום יום ובל נשכח את שתי תחנות הרכבת המצויות שם גם כן.  בנוסף לכל זה החליטו לפני זמן מה להקים על חורבות מחלבות תנובה הממוקמים בדרך מנחם בגין 144-146 חניון שיש ביכולתו להכיל מאות רכבים.החניון אמור לספק חניה חינם לבאי מרכז עזריאלי, מוזיאון תל אביב ובתי המשפט.

ארגוני איכות הסביבה של העיר תל אביב מיהרו למחות משום שככל שיקלו את בעיית החניה בעיר, כך היא תכיל יותר יותר כלי רכב המזהמים את הסביבה ומגבירים את זיהום האוויר.
עם זאת, "חניוני הצלחה" יחד חברות רבות אחרות המפעילות חניונים, סבורים שדווקא חניונים גדולים אשר יוצבו בכניסה לעיר ירכזו את המכוניות שם ויותירו את מרכז העיר פנוי לתחבורה ציבורית, הולכי רגל ודיירי העיר אשר צריכים לחנות את מכוניותיהם. כאשר מדברים על חניונים שכאלה מוטב שיתפסו כמה שפחות שטח ויגרמו לכמה שפחות זיהום וזאת אפשר לעשות אך ורק בעזרת החניונים האוטומטיים.

ארגוני איכות הסביבה יוצאים חוצץ

הארגונים "הירוקים" סבורים שכלל שחניון הוא גדול יותר ומציע תעריפים נמוכים יותר הרי שהוא מפתה יותר מכוניות להיכנס לעיר, לזהם ולהרעיש. מבחינתם אם מתפנה שטח, למה לא להקים במקום פארק או גינה ציבורית אשר ישפרו את חזות העיר ויתרמו להפחתת זיהום האוויר תוך שהם משמשים מעין ריאה ירוקה.
בעיריית תל אביב טוענים כי הואיל ומדובר בשטח הנמצא בבעלות פרטית אשר לא גובה כסף על שירותיו החדשים, אין לה שום נייר לעבוד עמו הואיל ולא הוגשה בקשה לקבלת היתר הפעלה במקום.

בתל אביב קיימים מספר מוקדים נוספים המתעדים להפוך לחניוני ענק. כאלה הם, בין היתר: מתחם השוק הסיטונאי ומתחם גבעון. יחד עם זאת, את החברה להגנת הטבע רחוק הדבר מלשמח משום שלטענתם אקטים שכאלה באים על חשבון השימוש התחבורה הציבורית ומעודדים נסיעה מאסיבית בכלי רכב פרטיים.

חרף כך, עיריית תל אביב ממשיכה בשלה ובמתחם מוסך דן שבמרכז העיר, בין הרחובות וילנה וארלוזורוב, מתקיימת הכשרה של חניון זמני נוסף, עד שתתממש תוכנית מאושרת להקמת מגדל מגורים. בהקשר זה ייאמר לזכות עיריית תל אביב שהיא התנתה את הבקשה להרוס את כל המבנים הישנים במתחם בהקמת גינה או "חניה מגוננת", המשלבת את מקומות החניה עם צמחיה.

כל החניונים מובילים לתכנית גדס

בעיריית תל אביב מוסרים כי מצוקת החניה נובעת ממבנה העיר כפי שקבעה 'תכנית גדס' וזאת בתחילת המאה שעברה. התכנית  לא הביאה בחשבון את עומסי התנועה הקיימים בעיר כיום  ולכן הוספת חניונים פה ושם תהא בבחינת כוסות רוח למת, איך שלא מסתכלים על זה.  יחד עם זאת, לעירייה יש כוונה אמיתית להוריד כמה שיותר מכוניות מן הכבישים אל מתחת לפני הקרקע בשם המטרה הבהחלט נעלה ושמה מרחב ציבורי לרווחת הולכי הרגל ורוכבי האופניים. בנוסף על כך יש לשקוד, כמובן, על אספקה של אמצעי תחבורה חלופיים לרכבים פרטיים, כדוגמת שבילי אופניים וקווי רכבת אשר עתידים לעמוד לרשות תושבי העיר ואורחיה, כך לפחות מפי העירייה.