בחניוני הצלחה, בהובלת צחי מרקור מנכ"ל ובעלים,  מודעים לצרכים של הנהג הישראלי לקבלת מענה אפקטיבי לאחת הבעיות הגדולות במקום בו הוא מבלה זמן ניכר מיומו: הכביש, ומעוניינים לצמצם את היקף התופעה העולמית: "זעם החניה".

כישראלים, אנחנו אוהבים מאוד את הרכבים הפרטיים שלנו, ובעיקר את החופש שלנו. לא נחשוב יותר מדי לגבי אחזקת של יותר ממכונית אחת במשפחה, ובאופן ברור נעדיף רכב חסכוני ש"עושה את העבודה" על-פני תחבורה ציבורית – גם במקומות המפותחים יותר מהבחינה הזו. רכב פרטי הוא מובן מאליו עבורנו ועבור כל צעיר שעובר טסט בהצלחה.

"זעם החניה" הוא תוצר ישיר ומוכר של "זעם הכביש" (או Road Rage) – המוכר מאוד במחוזותינו. הדבר יכול להתבטא ב"התנקמויות" שונות כמו חסימת רכב עקב סכסוך, וגם מהר מאוד יכול להתפתח לאלימות.

קל לחשוב כי התופעה פופולארית במיוחד בארץ ישראל הבוערת, כשלמעשה היא פורחת, משגשגת ומשרישה גרורותיה גם בארה"ב ואירופה. אולם צפיפות האוכלוסין בישראל היא מהגבוהות בעולם, ולכן גם כמות השימוש במכוניות פרטיות ובממונעים בכלל גבוהה גם היא – ואין צורך לדאוג לה, היא גדלה כל הזמן.

מצוקת חניה ידועה במקומות רבים בארץ, אבל מה עם הזעם הנלווה אליו? פסיכולוגים רבים עוסקים בנושא משום הקיצוניות הרבה שלו ביחס לסיטואציה. גם האנשים החביבים והנעימים ביותר נוטים לחשוף את שיניהם על הכביש ולהפגין פרצי כעס ומיני תופינים היוצאים מפיהם. זה נגרם ממצבים של לחץ, ייאוש, אפיסת כוחות אחרי יום עבודה ארוך וכן הלאה.

מחקרים טוענים כי כשאדם מרגיש שמרחבו הפרטי מגן עליו משאר הסביבה, הוא מרגיש שהוא יכול לנהוג כרצונו ובהתאם לגחמותיו הרגעיות (כך למשל אפשר להסביר אנשים העונים בגסות לטלפון). מיותר לציין כי זעם מסוג זה הוא מתכון לתאונות דרכים קטלניות, אם בעקבות נהיגה מהירה ותנועות חדות ואם באי מתן תשומת לב למתרחש על הכביש (אין שוני במקרה זה, אגב, בין זעמם של נשים וגברים – הוא מתפרץ ומתבטא באופן דומה).

קיימות מספר שיטות על-מנת לצמצם את התופעה המסוכנת. ראשית, יש להעביר סדנאות לנהגים על שליטה בזעם. מיד אחר כך יש להפוך את כל סביבת המחייה שלנו לפחות מלחיצה.

עד שלדברים מסוג זה ימצאו פתרונות יצירתיים ותקציב, חברת חניוני הצלחה וצחי מרקור, מנכ"ל החברה, יודעים כי יש צורך לתת מענה רחב יותר לציבור הנהגים על-ידי יצירת מקומות חניה והקמת חניונים נוספים.

חניוני קומות, תת-קרקעיים, אוטומטיים, ירוקים, כל דבר שיאפשר את רווחתם של נהגי הארץ ויפחית, ולו במעט, את תופעת "זעם הכביש" ככלל ואת "זעם החניה" בפרט.

אם כן, כישראלים אוהבי ליברליות, צריך להגדיר: במה חשוב לנו להשקיע? על אילו דברים לא נרצה לוותר עבורנו ועבור המשפחה שלנו? קצב גידול אוכלוסיית הנהגים במצב כפי שהוא היום, מבחינת מקומות חנייה, מראה מצב עגום שיש לטפל בו מיידית.