תשאלו את אחוזות החוף, חניוני הצלחה או כל חברה אחרת המפעילה חניונים הקרובה לביתכם
בנייה של חניון תת קרקעי היא הליך יקר ביחס לחניון על פני הקרקע או מעליה, אך היא עדיין זולה בהשוואה לבנייה זהה המיועדת למגורים או למסחר. עלות הקמת מטר רבוע של חניון תת-קרקעי היא כמחצית מעלות בניית מטר רבוע האמורה לשמש למגורים, משרדים, בתי מלון או חנויות. זאת משום שרמות הגימור של חניונים הן רמות נמוכות ביחס לרמות הגימור של שטחי מגורים ומסחר.

מעבר לכך, חניון תפעולי הוא נכס מרוויח אשר ביכולתו לגלגל עשרות אלפי שקלים ביום. לרבים נראה הדבר עניין פשוט ביותר: בוחרים מתחם, שמים קצת אספלט, ממרקרים משבצות חניה, מציבים בוטקה עם שומר- ויאללה לעסק. ואפשר אז נכון שזה לא מאד רחוק מהאמת, אבל יחד עם זאת יש גם צורך בקצת ידע וניסיון.

בחברות כגון 'חניוני הצלחה', החברה המובילה בישראל בתחום הפעלת החניונים ו'אחוזות החוף' מסבירים כי הטעות הבסיסית הרווחת בקרב הרבה אנשים היא כי מדובר בתחום סטטי וההפך הוא הנכון. מרכזים אורבאניים הם דינמיים ומשתנים ויחד איתם גם הדינאמיקה של מגרשי החניה. ישנן חניונים הפעילים יותר ביום, חלקם בלילה וחלקם לאורך כל שעות היממה. דוגמא טובה לתמורות שכאלה התרחשה בעיר חיפה. עם הקמת קריית הממשלה בעיר התחתית הועבר נתח ניכר של הפעילות העסקית של העיר מהדר הכרמל לעיר התחתית, החניונים בהדר החלו לאבד מתפוסתם ולא נותר להם אלא לקצץ בדמי החניה.

חניונים פתוחים במרכזי ערים הם אס מנצח – תשאלו את 'חניוני הצלחה'
על פי שמאי מקרקעים מוסמך: אם ברצוננו להבין מי הם החניונים המרוויחים יש להסתכל בצורות התשלום שמציע החניון. חניון רגיל מציע תעריף לחניה חד-פעמית וכן מנוי חודשי. בחניון מרוויח, לעומתו, לא ניתן לרכוש מנוי חודשי ואילו החניונים המרוויחים ביותר הם חניוני "תביא ת'מפתחות" בהם מפעיל החניון הוא שמחנה את המכוניות ובאופן כה דינמי, עד שלעיתים מגיע המקום לתפוסה של 200%! החניונים העמוסים ביותר והיקרים ביותר נמצאים במרכז העיר תל אביב.

כמה זה עולה לנו – תעריפי חניה
בחניונים פרטיים עולה שעת החניה הראשונה בסביבות העשרים שקלים וחמישה עשר שקלים לכל שעה נוספת. באזורים פחות מבוקשים, כדוגמת התחנה המרכזית הישנה בתל אביב מחיר שעת חניה ראשונה הוא עשרה שקלים וכל שעה נוספת – שבעה שקלים. באופן זה ניתן להסיק כי משבצת חניה בחניון אשר פועל כשתיים עשרה שעות, באפשרותו לגלגל מאה חמישים שקלים ביום, אם לא למעלה מזה.