שלושים אחוז מכל המכוניות שרואים במרכזי העיר ברחבי הארץ אינן נוסעות לשום מקום. הן פשוט מחפשות חניה.

נתוני מחקר סטטיסטיים מבוססים, בין היתר של האומות המאוחדות, מראים כי במרכזי ערים צפופים ברחבי העולם כ-30% מהמכוניות הנוסעות בכבישים אינן בדרך לשום יעד אלא מכילות נהגים התרים אחר מקום חניה. מכאן משתמע ששליש מהתנועה בערים מרכזיות בעולם לא היו צריכים להימצא בתוך רשת התנועה הזו אם היו מצליחים למצוא לעצמם מקום חניה פנוי. מתוך כך משתמע כי צמצום התנועה בכבישם מותנה ביצירת מקומות חניה זמינים לנהגים האומללים.

קבוצת חניוני הצלחה, החברה המובילה בישראל להפעלת חניונים בראשות צחי מרקור, נמצאת במרכזו של הפיתרון לבעיה גלובאלית זו. באמצעות אספקת פתרונות אשר יגדילו את מספר מקומות החניה בלב העיר תל אביב ובשאר ערים עמוסות בישראל, לא רק שמצוקת החניה תיפתר אלא זיהום האוויר ובעיות התנועה יופחתו משמעותית. חניוני הצלחה מפעילה כבר היום כמאה חניונים ברחבי מדינת ישראל ופניה לקראת עתיד ירוק יותר, אפקטיבי יותר וידידותי יותר לסביבה. הדור הבא של החניונים במרכזי ערים סואנות הוא דור של חניונים אוטומטיים המכפילים ומשלשים את מקומות החניה בכל מתחם נתון.

חניוני הצלחה למען מקסימיזציה של מקומות החניה פר שטח נתון

נתחיל עם כמה נתונים סטטיסטיים: בכשמונים אחוזים מהאתרים שמופעלים כיום כמתחמי חניה או באלה המיועדים בעתיד לשמש כמגרשי חניה, אין כיום פתרון משתלם המספק ניצול מרבי של נפח החניה בשילוב שירות מהיר ומשביע רצון ללקוח.  חניוני הצלחה דואגים כבר היום לייעול וניצול מקסימאלי של כל שטח פנוי להקמת מתקני חניה אפקטיביים. בעתיד הקרוב תבחן הקבוצה לעומק מתקני חניה רובוטיים אוטומטיים אשר מאפשרים ניצול מקסימאלי של השטח והכפלה ואף שילוש של מספר מקומות החניה בחניון נתון. כאן המקום להזכיר את טכנולוגיית החניונים האוטומטיים הקיימת כבר כארבעים וחמש שנים בשוק ומציעה מקסימיזציה של מספר מקומות החניה. בסקר שנערך על ידי האומות המאוחדות נקבע כי מצוקת החניה הגלובאלית כיום מסתכמת בכשני מיליארד מקומות חניה חסרים במטרופולינים המרכזיים בעולם. מצוקה זו הולכת וגוברת בקצב של כ15%-20% בשנה. במחקר המקיף הנ"ל שנערך בשנת 2003, הגדיר ארגון האומות המאוחדות בעיה זו כאחת הבעיות המרכזיות עמן צריכה החברה האנושית במאה ה-21 להתמודד.

לשמחתנו, מציע כיום השוק פתרונות המתייחסים לבעיה זו ביעילות משתנה. לדאבוננו לא ניתן ליישם את הפתרונות הללו בכ80% מהמקרים הרלוונטיים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבנסיבות הנ"ל הקרקעות על גביהן ניתן לייצר מקומות חניה אינן מתאימות להתקנת חניונים אוטומטיים. ברוב המקרים צפיפות הבניינים והערך ההיסטורי שלהם בעודם מיועדים לשימור, הם הגורמים לכך. מבנים שכאלה אין אפשרות להזיז ולבנות מחדש.  חניוני הצלחה, אותם הקים איש העסקים צחי מרקור, מתכוונת להרים את הכפפה ולספק פתרונות לבעיות האקוטיות שהוזכרו לעיל.