חברת פרואישן, אלי חכם וצחי מרקור (חניוני הצלחה) הם אלה אשר הובילו את תהליך ההשקעה בחברת אבטחת המידע אפליקיור. היכרותה רבת השנים של הקבוצה עם חברות סטארט אפ העניקו לה את היכולת לפזר את מסך העשן סביב החברה בהכנות להשקעה ובתהליך גיוס ההון ולראות נכוחה את ההזדמנות העסקית כמו גם את הפוטנציאל הגלומים בה.

יש להבין כי בכל תהליך גיוס הון המטרה היא ליצור עוגנים בתהליך הן על ידי מציאת ההזדמנות העסקית והפוטנציאל והן שנוגע לשוק ולחברות אחרות הפועלות בתחום.

חברת אפליקיור הציגה לקבוצת ניקה כבר בפגישה הראשונה גידול במכירות וזאת חרף הקשיים והבעיות הפיננסיות שהיו מנת חלקה. כאן המקום לציין כי חברת אפליקיור הנפיקה בבורסה בתל אביב במאי 2007 וגם במהלך הנפילה של בורסות העולם ברבעון האחרון של שנת 2008, הצליחה להראות שרידות ויכולת עמידה.

אפליקיור הגדירה בפני קבוצת ניקה את הצורך שלה במיליון דולר על מנת לסגור את חובותיה. קבוצת ניקה העניקה לה שני מיליון על מנת לתת לה גם את קרש הקפיצה לזנק אל על.

נקבעו יעדים על מנת להעניק למשקיעים (קבוצת ניקה: צחי מרקור, פרואישן ואלי חכם) את ההגנות המתאימות למען יובילו את החברה לשימוש נכון בהשקעה בהתאמה מלאה לאופי פעילות החברה ואופי ניהולה.

מה לקבוצת ניקה, צחי מרקור וחברת אפליקיור?

פרטי העסקה והמחיר למניה הניבו הזדמנות עסקית שקבוצת ניקה אתרה כמיוחדת. בניגוד לתהליך גיוס הון רגיל, חברת פרואישן בשילוב אלי חכם וצחי מרקור כהנו כאן כגוף המוביל אל מול המשקיעים וחברת אפליקיור.

אופן העסקה התווה חלוקה ברורה ופשוטה למשקיעים אשר הביעו את רצונם להצטרף להשקעה. נקבע כי המשקיעים אשר השקיעו ביעדים הראשוניים ייהנו מכמות אחוזים גדולים יותר בקבוצת ניקה מאשר אילו שישקעו בשלבים הסופיים.

קבוצת ניקה נוסדה, כאמור, על מנת לבצע את ההשקעה בחברת אפליקיור והיה צורך לפעול במהירות הואיל ובמקביל היו קבוצות השקעה נוספות שגילו עניין באפליקיור. תוך כ-5 שבועות מהפגישה הראשונה בין הצדדים חתמה קבוצת ניקה על הסכם השקעה עם חברת אפליקיור.

ייתכן ולחברה הנרכשת היו עוד מספר הצעות בפוטנציה שהיו אולי אטרקטיביות יותר מבחינת המחיר, אולם בעולם ההשקעות בחברות סטארט אפ יש לקחת בחשבון שהמחיר איננו המשתנה היחיד הקובע אלא גם טווח הזמן והעומק של הכסף.

לאחר הרכישה גדלו מכירות חברת אפליקיור ב- 35%.